Kongres Drogowy
  • Home
  • O nas
    • Członkostwo
    • Misja i wizja
    • Statut
    • Władze
    • PIARC
    • Zasłużeni
  • Wydarzenia
    • Kalendarium
  • Aktualności
  • Biblioteka
  • Komitety techniczne
    • Członkowie
    • Rekomendacje
    • Wytyczne rekomendowane
    • Logowanie
    • Kontakt
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • English
  • English
Zaznacz stronę
Wybierz kategorię
Pokaż wszystkie
Prezentacja
Raport
Artykuł
Rekomendacje
Inne
  • IX WARMIŃSKO-MAZURSKIE FORUM DROGOWE Nowoczesna i bezpieczna infrastruktura drogowa - materiały
  • XIV MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO GAMBIT 2023 - materiały
  • II Forum Dni Asfaltu - materiały
  • V Międzynarodowe Forum Tunelowe - materiały
  • I Forum Wytycznych i Standardów – nowe trendy i wyzwania - materiały
  • III Forum Beton w Drogownictwie - materiały
  • VIII WARMIŃSKO-MAZURSKIE FORUM DROGOWE - materiały
  • IV MIĘDZYNARODOWE FORUM TUNELOWE - materiały
  • VIII Śląskie Forum Drogownictwa - materiały
  • II FORUM UTRZYMANIA DRÓG I MOSTÓW - materiały
  • I Forum Dni Asfaltu - materiały
  • Webinar zapowiadający IV Międzynarodowe Forum Tunelowe - materiały
  • Hybrydowe urządzenia energochłonne oraz zasady ich stosowania na obiektach drogowych
  • Urządzenia BRD, z funkcją pasywnego bezpieczeństwa, do zabezpieczania robót prowadzonych w pasie drogowym
  • Realizacja robót kontaktowych pod ruchem przykładzie A1
  • Ryzyko, czas, koszt - innowacje dla oznakowania tymczasowego
  • Aktualne trendy w zabezpieczeniu robót drogowych na drogach szybkiego ruchu, na przykładzie autostrady A1 Rusocin – Toruń
  • Zagrożenia użytkowników dróg i pracowników na obszarze robót drogowych oraz metod eliminacji tych zagrożeń
  • Gripfibre – prosty sposób na utrzymanie nawierzchni w wysokim standardzie wraz z poprawą właściwości akustycznych
  • Lokalizowanie zawilgoceń w nawierzchniach drogowych metodą georadarową
  • Aktualne problemy w utrzymaniu drogowych obiektów mostowych
  • Nowe podejście GDDKiA do umów utrzymaniowych
  • Wymagania przetargowe odnośnie zasobów a realia rynkowe
  • Utrzymanie dróg oraz mostów w systemie Wytycznych i Standardów
  • Efektywne zarządzanie utrzymaniem
  • Utrzymanie sieci dróg krajowych – szanse i zagrożenia
  • Utrzymanie dróg - stan aktualny i perspektywy, źródła finansowania
  • Optymalizacja środków ochrony przed hałasem na przykładzie DK-94
  • CleanAir Asphalt innowacyjna nawierzchnia asfaltowa redukująca zanieczyszczenia powietrza i hałasu
  • Zmiany zasad kształtowania otoczenia dróg w kontekście nowych przepisów techniczno – budowlanych
  • Beton oczyszczający powietrze - przyszłość czy teraźniejszość?
  • DAF, MAN – Przedstawienie przyszłości w transporcie ciężkim – elektryczne pojazdy dostawcze elektryczne ciężarówki
  • Ocena zmian przepisów dotyczących niechronionych uczestników ruchu drogowego
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez usprawnienia procesu zagospodarowania i planowania obszaru
  • Wpływ pojazdów z napędem elektrycznym na obniżenie hałasu w otoczeniu dróg zamiejskich
  • Wyzwania projektantów dróg o dużym natężeniu ruchu w zabudowie miejskiej na przykładzie trasy W-Z w Bydgoszczy
  • Systemy zabezpieczające szczeliny na obiektach inżynierskich przed upadkiem z wysokości
  • Nowa mikromobilność w przestrzeni miejskiej
  • Wpływ wybranych czynników na prędkość pojazdów w obszarach zabudowanych
  • Systemy barier energochłonnych służące do wydzielenia bezpiecznej strefy dla ruchu rowerowego ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa rowerzystów – doświadczenia skandynawskie
  • Zasady kształtowania infrastruktury dla pieszych w kontekście nowych przepisów techniczno – budowlanych
  • Zmniejszenie śladu węglowego inwestycji drogowych dzięki optymalizacji nawierzchni z wykorzystaniem georusztów heksagonalnych
  • Autostrady rowerowe w Niemczech
  • Podstawowe wymagania dla zrównoważonego zarządzania infrastrukturą drogową na przykładzie dróg wojewódzkich
  • Infrastruktura rowerowa w Europie
  • Bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu w polskich i europejskich programach strategicznych
  • Nawierzchnie dróg dla rowerów
  • Drogi Rowerowe na Warmii i Mazurach
  • Bezpieczna infrastruktura drogowa – aktualne kierunki badań
  • BIM-D-01 + BIM-M-01 wprowadzenie do metodyki BI M przez cykl życia obiektów infrastruktury drogowej
  • BIM-D-01 Powiązanie wymagań technicznych dotyczących dróg publicznych z technologią BIM
  • WR-M-81 Wytyczne oceny stanu technicznego drogowych obiektów inżynierskich.
  • WR-M-32 Wytyczne projektowania zabezpieczenia antykorozyjnego betonowych elementów drogowych obiektów inżynierskich
  • WRM-M-31 Wytyczne projektowania zabezpieczenia antykorozyjnego stalowych elementów drogowych obiektów inżynierskich.
  • WR-M-81 Wytyczne oceny stanu technicznego drogowych obiektów inżynierskich.
  • WR-M-32 Wytyczne projektowania zabezpieczenia antykorozyjnego betonowych elementów drogowych obiektów inżynierskich
  • WRM-M-31 Wytyczne projektowania zabezpieczenia antykorozyjnego stalowych elementów drogowych obiektów inżynierskich.
  • WR-M-72-01 Wytyczne projektowania urządzeń obcych na drogowych obiektach inżynierskich
  • WR-M-71 Katalog typowych elementów i urządzeń wyposażenia drogowych obiektów inżynierskich
  • WR-M-72-01 Wytyczne projektowania urządzeń obcych na drogowych obiektach inżynierskich
  • WR-M-71 Katalog typowych elementów i urządzeń wyposażenia drogowych obiektów inżynierskich
  • WR-M-42 Wytyczne projektowania wentylacji drogowych tuneli
  • WR-M-41 Wytyczne projektowanie zabezpieczeń przeciwpożarowych drogowych obiektów inżynierskich
  • WR-M-51 Wytyczne projektowania elementów i urządzeń ochrony środowiska na drogowych obiektach inżynierskich
  • WRM-12: Wytyczne obliczania świateł mostów drogowych i przepustów hydraulicznych
  • WRM-11: Wytyczne projektowania elementów powiązania drogowych obiektów inżynierskich z terenem i drogą
  • WRM-23 Wytyczne wykonywania badań drogowych obiektów mostowych pod próbnym obciążeniem
  • WR-D-83-3 Wytyczne utrzymania dróg samorządowych. Część 3: Katalog typowych rozwiązań materiałowo-technologicznych stosowanych przy remontach
  • WR-D-83-2 Wytyczne utrzymania dróg samorządowych. Część 2: Diagnostyka
  • WR-D-83-1 Wytyczne utrzymania dróg samorządowych. Część 1: Wymagania podstawowe
  • WRD-64 Wytyczne określania wybranych cech powierzchniowych nawierzchni jezdni
  • Wstęp do WR-D-64 Wytyczne określania wybranych cech powierzchniowych nawierzchni jezdni
  • WRD-63 Katalog typowych konstrukcji nawierzchni jezdni przeznaczonych do ruchu bardzo lekkiego i innych elementów dróg: nawierzchnie sztywne
  • WR-D-63 Katalog typowych konstrukcji nawierzchni jezdni przeznaczonych do ruchu lekkiego
  • WRD-63 Katalog typowych konstrukcji nawierzchni wybranych elementów dróg
  • WRD 32-2 Wytyczne projektowania węzłów drogowych. Część 2: Elementy węzłów
  • WR-D-32-1 Wytyczne projektowania węzłów drogowych. Cz. 1: Wymagania podstawowe, cz. 3: wyposażenie techniczne
  • WR-D-31-3 Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych. Część 3: Ronda
  • WR-D-31-1-2 Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych. cz. 1: Wymagania podstawowe, cz. 2: Skrzyżowania zwykłe i skanalizowane
  • WR-D-41-1 Wytyczne planowania infrastruktury dla pieszych
  • WR-D-42-3 Wytyczne projektowania infrastruktury dla rowerów - przejazdy, skrzyżowania, węzły
  • WR-D-42-2 Wytyczne projektowania infrastruktury dla rowerów. Kształtowanie geometryczne
  • WR-D-42-1 Planowanie tras dla rowerów
  • WR-D-41-3 Wytyczne projektowania infrastruktury punktowej
  • WR-D-41-2 Wytyczne projektowania infrastruktury liniowej dla pieszych
  • WR-D-41-1 Wytyczne planowania infrastruktury dla pieszych
  • WR-D-42-1 Planowanie tras dla rowerów
  • WR-D-41-3 Wytyczne projektowania infrastruktury punktowej
  • WR-D-41-2 Wytyczne projektowania infrastruktury liniowej dla pieszych
  • WR-D-23 Wytyczne poszerzania jezdni dróg zamiejskich i ulic o dodatkowe pasy ruchu
  • WR-D 22-4 Wytyczne projektowania odcinków dróg zamiejskich • Część 4: Katalog typowych przekrojów poprzecznych
  • WR-D 22-3 Odcinki dróg: wyposażenie techniczne
  • WR-D-22-2 Odcinki dróg - Kształtowanie geometryczne
  • WR-D 22-1 Wytyczne projektowania odcinków dróg zamiejskich • Część 1: Wymagania podstawowe
  • WR-D 21 Wytyczne dotyczące skrajni dróg zamiejskich i ulic
  • ​WR-D 11-1 Wytyczne kształtowania sieci dróg. Część 1: Wymagania podstawowe​
  • WR-D-23 Wytyczne poszerzania jezdni dróg zamiejskich i ulic o dodatkowe pasy ruchu
  • WR-D 22-4 Wytyczne projektowania odcinków dróg zamiejskich • Część 4: Katalog typowych przekrojów poprzecznych
  • WR-D 22-3 Odcinki dróg: wyposażenie techniczne
  • WR-D-22-2 Odcinki dróg - Kształtowanie geometryczne
  • WR-D 22-1 Wytyczne projektowania odcinków dróg zamiejskich • Część 1: Wymagania podstawowe
  • WR-D 21 Wytyczne dotyczące skrajni dróg zamiejskich i ulic
  • ​WR-D 11-1 Wytyczne kształtowania sieci dróg. Część 1: Wymagania podstawowe​
  • Projektowanie obiektów mostowych w nowym systemie wymagań technicznych
  • Charakterystyka wymagań technicznych dotyczących drogowych obiektów inżynierskich
  • CHARAKTERYSTYKA WYMAGAŃ TECHNICZNYCH DOTYCZĄCYCH DRÓG PUBLICZNYCH
  • Projektowanie obiektów mostowych w nowym systemie wymagań technicznych
  • Charakterystyka wymagań technicznych dotyczących drogowych obiektów inżynierskich
  • CHARAKTERYSTYKA WYMAGAŃ TECHNICZNYCH DOTYCZĄCYCH DRÓG PUBLICZNYCH
  • Specyficzne problemy projektowania urządzeń brd na mostach
  • Zarządzanie drogowymi środkami brd w świetle projektów badawczych w ramach programu Rozwoju Innowacji Drogowych
  • Specyficzne problemy projektowania urządzeń brd na mostach
  • Zarządzanie drogowymi środkami brd w świetle projektów badawczych w ramach programu Rozwoju Innowacji Drogowych
  • Bariery o niskim poziomie powstrzymywania w czasowej organizacji ruchu
  • Norma EN 1317 z dzisiejszej perspektywy: czy potrzebna jest aktualizacja?
  • Urban Mobility Recovery after COVID 19 In the Czech Republic and in the Europe
  • Support of sustainable mobility in the post COVID 19 era in Slovakia
  • How to promote alternative transportation modes in order to compensate the COVID effects of the road network. Practical examples from Hungary
  • VeloMalopolska from concept to implementation
  • Opening remarks on behalf of PIARC national committees of V4
  • Zrozumieć potrzebę adaptacji dróg w Polsce do zmian klimatu: Przykład wspólnego projektu GDDKiA-JASPERS dla sieci dróg krajowych
  • Inwestycje w urządzenia BRD: nieduże koszty, znaczne efekty
  • Mobilność, transport drogowy i komunikacja publiczna w trakcie i po ustaniu pandemii
  • XIII Międzynarodowa Konferencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2020 - zapowiedź
  • Rola infrastruktury i zarządzania ruchem w osiąganiu celów programów BRD
  • Mobilność i bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce w okresie epidemii COVID 19
  • Technologie utrzymania dróg
  • Modele i technologie utrzymania dróg - wprowadzenie
  • Sposoby zarządzania drogami w Polsce
  • PODRĘCZNIK BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO PIARC
  • Potrącenia i tolerancje, a zapisy specyfikacji technicznych. Jak postępować z nowymi technologiami
  • Rola technologa i laboratorium wykonawcy w zapewnieniu jakości budowanej drogi
  • Praktyczne aspekty projektowania dróg o nawierzchni sztywnej
  • Instrukcja DP T 14 kluczowe zapisy dotyczące nawierzchni betonowych
  • Elementy decydujące o jakości nawierzchni z betonu cementowego
  • Nawierzchnie betonowe w praktyce:naprawa i regeneracja nawierzchni betonowych
  • Dylatacje w nawierzchni z betonu cementowego: funkcja, materiały, zasady postępowania
  • Działania GDDKiA dla zagospodarowania materiałów z rozbiórek i remontów podczas budowy i modernizacji dróg
  • Doświadczenia Budimex SA w zagospodarowaniu „odpadów”, w tym destruktu asfaltowego
  • Działania nauki na rzecz rozwoju i promocji recyklingu na gorąco
  • Dylatacje w Nawierzchniach Betonowych - wymagania WWiORB i specyfikacji. Przegląd Krytyczny
  • Nawierzchnie betonowe o zbrojeniu ciągłym z prętów kompozytowych z włókna szklanego
  • FIBROBETON NA BAZIE KRUSZYWA ODPADOWEGO Z CERAMIKI CZERWONEJ JAKO ROZWIĄZANIE DLA WYBRANYCH RODZAJÓW DRÓG
  • Neutralność klimatyczna a perspektywy zastosowania betonu i cementu w budownictwie
  • Materiałowe aspekty trwałości betonowej nawierzchni drogowej
  • Utrzymanie nawierzchni betonowych – typowe uszkodzenia eksploatacyjne, przykłady technologii napraw i ich koszty
  • CCR Beton Drogowy KRUSZBET: drogi, lotniska
  • Obwodnica Malni i Choruli- betonowa nawierzchnia na drodze wojewódzkiej
  • Nawierzchnie z betonu wałowanego na drogach technicznych, zbiorczo- rozprowadzajcych lokalnych i leśnych
  • Dokończenie budowy autostrady A1 na odcinku węzeł Rząsawa – węzeł Blachownia
  • Perspektywy dla zastosowania wapna w budownictwie drogowym
  • Betonowe nawierzchnie drogowe a środowisko
  • Ocena budowy dróg ekspresowych i autostrad odstąpienie od wskazywania technologii nawierzchni
  • Podwodny tunel w Świnoujściu: historia, wyzwania projektowe i realizacyjne
  • Tunel drogowy w obszarze miejskim na przykładzie projektu tunelu w ciągu drogi ekspresowej S-2 na odcinku POW
  • Koszty cyklu życia tuneli i porównanie systemów wentylacyjnych w krajach Europy (EN)
  • Wytyczne i wymagania do projektowania tuneli w Polsce oraz pozostałych krajach UE na bazie doświadczeń projektu tunelu TS-26 w ciągu S3
  • Wyzwania w projektowaniu tunelu drogowego TS26 w ciągu drogi S3 Bolków – Kamienna Góra Północ (EN)
  • Technologia NATM: zasady projektowania i wykonawstwa (EN)
  • Realizacja tunelu drogowego na trasie S7 Lubień-Rabka
  • Inwestycje tunelowe na terenie działania Oddziału GDDKiA we Wrocławiu
  • Warunki kontraktowe FIDIC na prace podziemne (Szmaragdowa książka 2019) w zderzeniu z praktycznymi problemami przy budowie i utrzymaniu tuneli
  • Wzmocnienia podłoża gruntowego pod nawierzchnie drogowe w Lublinie i okolicach
  • Rozwiązania ochronne dla prac utrzymaniowych
  • Przejścia dla zwierząt: urządzenia ochrony środowiska jako urządzenie brd
  • Statystyki zdarzeń drogowych z udziałem drzew i śmiertelności na drogach województwa warmińsko-mazurskiego
  • CAD (Connected and Automated Driving): wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego i mobilność
  • Wizja Zero: w którym punkcie jesteśmy?
  • Podłoże nawierzchni drogowej - aktualne kierunki badań
  • Droga bezpieczna i zielona
  • Aleje Warmii i Mazur: wartość przyrodnicza i sposoby ochrony
  • System komunikacji o pracach interwencyjnych na autostradzie A1: rozwiązanie FBSerwis w oparciu o aplikację Yanosik
  • Zipmanager: przenośny system zarządzania
  • Zarządzanie i współpraca uczestników procesu budowlanego kluczem do efektywnej i bezpiecznej realizacji
  • Audyty BRD w GDDKiA: wyzwanie dla Inwestora, Projektanta, Wykonawcy
  • Stan bezpieczeństwa w budownictwie i drogownictwie
  • Projekt organizacji ruchu on-line
  • Realizacja programu Przyjazna Droga na bazie doświadczeń ZDW w Olsztynie
  • Zastosowanie siatek i kompozytów do zbrojenia warstw asfaltowych
  • Drogi betonowe bardziej bezpieczne
  • Zastosowanie luminescencyjnych powierzchni w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów
  • Nowe technologie w zarządzaniu utrzymaniem infrastruktury
  • Wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych
  • Trwałe, ekonomiczne i bezpieczne nawierzchnie asfaltowe
  • CRUSHERMETHOD
  • Smart system solutions aimed at improving traffic safety
  • ViaTech company & products
  • Grupa Saferoad – wiodący dostawca rozwiązań do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • Niemieckie doświadczenia w zakresie dbałości o bezpieczeństwo drogowe
  • Innowacyjne narzędzia do oceny poziomu bezpieczeństwa na drogach publicznych
  • Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020
  • Względy bezpieczeństwa ruchu drogowego w nowych warunkach technicznych
  • Działania GDDKiA dla zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników dróg krajowych w Polsce
  • Projekt INZNAK: aktywne znaki drogowe
  • Wyzwania i kierunki działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
  • Geometryczne determinanty organizacji ruchu, a bezpieczeństwo motocyklistów
  • DOKĄD PROWADZĄ ZRÓWNOWAŻONE DROGI
  • Motocykliści – czy są bezpieczni na śląskich drogach ?
  • SaferWheels: Europejskie badanie wypadków z udziałem kierujących jednośladami
  • Projekt organizacji ruchu on-line
  • Prüfung von Verschleiß als Laborprüfverfahren für offenporige Asphalte
  • Po co zarządzamy ryzykiem w drogownictwie?
  • Ebenheitsgrinding/Texturgrinding – Unterschiede bei der Ausführung
  • Messtechnische Entwicklungen zur Beschreibung der Griffigkeit: Vergleich berührender und berührungsloser Messverfahren
  • INNOWACYJNE NAWIERZCHNIE BETONOWE ZE ZBROJENIEM KOMPOZYTOWYM
  • Betonfahrbahndecken – Oberflächenperformance Geräuschemission
  • CleanAir (ClAir) Asphalt – Innovativer Straßenbelag baut Luftschadstoffe ab
  • Wyniki badań kontrolnych asfaltów wysokomodyfikowanych stosowanych na drogach ZDW w Katowicach
  • Badanie hałaśliwości nowoczesnych nawierzchni na drogach wojewódzkich woj. śląskiego
  • Lärmmindernde Betonfahrbahnen: neue Entwicklungen
  • ​Sytuacja rynkowa, ograniczenia i sposoby działań w celu akceptacji ekranów akustycznych w Polsce
  • Vom profanen Lärmschutz zum multifunktionalen Lärmschutz an deutschen Verkehrswegen Markt und Analyse
  • Zastosowanie siatek i kompozytów Tensar do zbrojenia warstw asfaltowych. Wpływ na wzrost trwałości zmęczeniowej
  • Wpływ fazy C S H na wzrost współczynnika mrozoodporności gruntów spoistych, stabilizowanych środkiem jonowymiennym
  • PROJEKTOWANIE DOLNYCH WARSTWY NAWIERZCHNI I ULEPSZONEGO PODŁOŻA
  • O przyczynach katastrofy wiaduktu Polcevera w Genui
  • Potrzeba stworzenia katologu kruszyw drogowych oraz map do celów planistyczno-logistycznych
  • Właściwości kruszywa wapiennego jako surowca do produkcji betonów dla infrastruktury drogowej
  • Reaktywność alkaliczna kruszyw łamanych z wybranych krajowych zakładów produkcji
  • ASTRA Z50: Innowacyjna naturalna pucolana do betonów, zapraw i zaczynów
  • Budownictwo drogowe: betonowa infrastruktura towarzysząca
  • Konstrukcje betonowe i obiekty inżynierskie
  • Produkcja oraz metody badawcze elementów wibroprasowanych o nasiąkliwości poniżej 4% używanych w budownictwie drogowym
  • Cement i beton według Ogólnych Specyfikacji Technicznych dla nawierzchni betonowych
  • Beton na drogach samorządowych. Rozwiązania, parametry i kierunki rozwoju
  • Budowa parkingu buforowego w technologii RCC na terenie Portu Gdańskiego
  • Technologia szybkiego poziomowania betonowych płyt drogowych przy pomocy iniekcji geopolimerowych
  • Miejskie nawierzchnie betonowe w Niemczech: stan obecny i potencjał
  • Beton wałowany jako uniwersalna technologia: przykłady zastosowania w Polsce
  • Obwodnica Suwałk jako przykład drogi o nawierzchni betonowej: doświadczenia z realizacji
  • Stan zaawansowania budowy drogi S61 w woj. warmińsko-mazurskim
  • Stan zaawansowania budowy drogi S61 w woj. podlaskim
  • Nawierzchnie betonowe: domieszki do zadań specjalnych
  • Ocena zawartości mikroporów w mieszance betonowej na budowie odcinka drogi S8
  • Tekstura nawierzchni betonowych a BRD i ochrona środowiska
  • Innowacyjne metody naprawy nawierzchni w technologii betonu szybkosprawnego oraz elementów prefabrykowanych
  • Kryteria oceny funkcjonalnej nawierzchni betonowej z uwzgl. trwałości materiałów i szczelin dylatacyjnych
  • Najważniejsze problemy badawcze związane z betonem podejmowane w BASt i in. jednostkach badawczych w Niemczech
  • Cement i beton jako materiał w drogownictwie: potencjał i perspektywy rozwoju rynku
  • Drogi o nawierzchni betonowej w PBDK 2014-2023
  • Drogownictwo a gospodarka w obiegu zamkniętym: rozważania po szczycie klimatycznym COP24
  • Perspektywy i kierunki rozwoju technologii nawierzchni drogowych w aspekcie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju
  • Wnioski z podsumowania projektu RID I/6
  • wymagania techniczno-prawne mieszanek popiołowo-żużlowych: praktyczne zastosowanie w drogownictwie
  • Niskoemisyjne spoiwa TEFRA: od pomysłu do wdrożeń. Grupa EKOTECH
  • Zamykanie obiegów materii przez symbiozę infrastruktury z energetyką i górnictwem
  • Wytyczne i zalecenia dotyczące pozyskiwania granulatu asfaltowego - RID i/6
  • Projekt InnGA: Innowacyjna technologia MMA z zastosowaniem materiału z recyklingu
  • Technologia wykonania nasypów z mieszanin żużlowo-popiołowych na drodze S17
  • Tunele podwodne w planach inwestycyjnych oddziału GDDKiA w Szczecinie
  • Metro Doha Greeline - challenges delivering a major urban tunneling project in Doha (Qatar)
  • Zarządzanie bezpieczeństwem w tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku
  • Przejście drogowe przez Martwą Wisłę. Historia prac koncepcyjnych i realizacja
  • Czy tunel może być bezpieczny? Podsumowanie doświadczeń związanych z wypadkami
  • Kompleksowe przygotowanie do inwestycji tunelowej: uzgodnienie standardów bezpieczeństwa tuneli na drodze S19
  • Zachodnia obwodnica Szczecina i realizacja inwestycji GDDKiA O/Szczecin
  • Budowa tunelu pod Małym Luboniem
  • Budowa tuneli w warunkach fliszu karpackiego
  • Budowa tuneli na drogach krajowych: stan obecny i plany na przyszłość
  • Brief overview, key conclusions and recommendations after PIARC Conference on Road Tunnel Operations and Safety
  • Korytarz komunikacyjny S3 na terenie Dolnego Śląska
  • Wzmocnienie podłoża z wykorzystaniem metody obserwacyjnej na przykładzie drogi S17
  • Badanie modułu sprężystości betonu jako komplementarne uzupełnienie badań na ściskanie
  • Możliwości oceny stanu konstrukcji betonowych i zespolonych na podstawie badań dynamicznych obiektów mostowych
  • Doświadczenia z budowy S17 (Skrudki-Kurów Zachód)
  • Budowa nasypów z wykorzystaniem mieszanek popiołowo-żużlowych na przykładzie budowy drogi S17
  • Technologia wykonania nawierzchni z betonu cementowego na drodze S17 Kurów Garwolin
  • Mieszanki CBGM wg WT5 na drogach kajowych
  • Doświadczenia Wydziału Technologii GDDKiA O/Lublin podczas monitorowania jakości na drogach o nawierzchni z betonu cementowego
  • Inwestycje Oddziału GDDKiA w Lublinie w PBDiK
  • Badania hałaśliwości nawierzchni drogowych na przykładzie dróg z betonu wałowanego
  • Analiza kosztów budowy nawierzchni drogowych
  • Beton wałowany: szansa na tanie i trwałe drogi lokalne
  • Betonowe konstrukcje zbiorników wodociągowych: stan po kilkudziesięcioletnim użytkowaniu
  • technologia recyklingu z wykorzystaniem istniejących podbudów przy wzmacnianiu dróg wojewódzkich (Świętokrzyskie)
  • Warstwa konstrukcyjna nawierzchni drogowej z gruntu spoistego jako realizacja Tezy 5 opracowania dla GDDKiA
  • Wzmocnienie podłoża jako jeden ze sposobów zwiększenia trwałości zmęczeniowej nawierzchni bitumicznej
  • Projektowanie indywidualne konstrukcji nawierzchni a dolne warstwy konstrukcji
  • Nowe wytyczne badań podłoża na potrzeby budownictwa drogowego
  • Współczesne trendy w nawierzchniach betonowych
  • Nowoczesne technologie wyrównywania i teksturowania nawierzchni betonowych
  • Wpływ badań hałaśliwości nawierzchni drogowych na ich wybór
  • Nowe specyfikacje techniczne dla nawierzchni z betonu cementowego
  • STABILIZACJA ZIARNISTYM DODATKIEM HYDROFOBOWYM
  • MIX-GeoLitz Ziarnisty dodatek jonowymienny do stabilizacji cementem
  • WALORYZACJA KONTRAKTÓW PUBLICZNYCH - działania organizacji branżowych
  • MODERNIZACE SILNICE III/04314 KŘIŽOVATKA S I/43 - BOŘÍKOVICE - ČERVENÁ VODA KŘIŽOVATKA S I/11
  • GENERAL INFORMATION REGARDING DEVELOPMENT OF ROAD NETWORK IN CZECH REPUBLIC POLAND
  • Programy INTERREG na pograniczu polsko-czesko-słowackim
  • ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE W DROGOWNICTWIE–wstęp do dyskusji
  • Projekty realizowane i planowane przez Dolnośląska Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu w ramach Programu Interreg V-A Republika Czeska – Polska 2014-2020
  • PROJEKTY DROGOWE WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO i PREŠOVSKÉHO SAMOSPRÁVNEHO KRAJA w ramach INTERREG V-A PL-SK 2014-2020
  • Drogowe projekty transgraniczne Projekty Interreg V-A Polska – Słowacja 2014 – 2020
  • Drogi betonowe w Polsce
  • BETON DROGOWY PPMD KRUSZBET
  • Zarządzanie krajobrazem w mieście inteligentnym
  • Strategiczne planowanie przedsionkiem do przyszłości
  • Oznakowanie dróg - materiały współpracujące z pojazdami autonomicznymi
  • Polepszenie parametrów nawierzchni przez zastosowanie warstwy stabilizowanej ziarnistym dodatkiem hydrofobowym
  • Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego SAFEROAD
  • Ocena ryzyka zagrożeń wypadkami drogowymi na drogach samorządowych w latach 2014-2017
  • Model korporacyjny w ewidencji i analityce brd
  • Projekt INZNAK: opracowanie inteligentnych znaków drogowych
  • Nowe technologie w zarządzaniu utrzymaniem infrastruktury
  • Kryterium bezpieczeństwa w projektowaniu infrastruktury drogowej: wyzwania przyszłości
  • Nowe koncepcje kształtowania bezpiecznych dróg
  • TRA 2018: pojazdy i drogi przyszłości
  • ASFALT LANY w Polsce – renesans czy rekonesans? Wprowadzenie do tematyki
  • Nawierzchnie mostowe: doświadczenia, jakość, przyszłość (ang.)
  • Interasphalt Sp. z o.o. - układanie nawierzchni z asfaltu lanego na pełnej szerokości obiektu
  • GILSONITE Bitumen Modifizierung für hochbelastete Straßen
  • Pierwsza w Polsce innowacyjna nawierzchnia z asfaltu lanego na moście im. Gen. Elżbiety Zawackiej (Wschodnim) w Toruniu
  • ASFALT LANY NA MOŚCIE W RACIBORZU W CIAGU DW 935: 10 LAT PÓŹNIEJ
  • Nowe rozwiązania materiałowo-technologiczne asfaltowych nawierzchni mostowych - asfalt lany i mieszanki zagęszczalne
  • Fahrbahnen und Brückenbeläge aus Gussasphalt (Nawierzchnie drogowe i mostowe z asfaltu lanego)
  • Doświadczenia z asfaltem lanym na obiektach autostradowych i drogach ekspresowych
  • Nawierzchnie mostowe z asfaltu lanego
  • WYKORZYSTANIE WARSTW KRUSZYWA STABILIZOWANYCH GEORUSZTEM HEKSAGONALNYM W PROCESIE OPTYMALIZACJI NAWIERZCHNI
  • Perspektywy ewolucji sposobów zarządzania drogami w Polsce
  • MobiWin® Winter - Management System for Road Maintenance Services
  • Value engineering in Road Asset Management as a tool supporting the selection of design solutions
  • Wskaźnikowe modele utrzymania dróg w Polsce - wprowadzenie do dyskusji
  • Traffic Speed Deflectometers (TSD) as the most advanced tool for making structural measurements at project level for the whole network
  • Wpływ Wizji Zero na kształtowanie programów bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
  • Dokumentacja projektowa jako narzędzie optymalizacji kosztu życia inwestycji
  • PRZESŁANKI OPTYMALNEGO MODELU METODY DOCHODZENIA ODSZKODOWAŃ ZA ZNISZCZENIE URZĄDZEŃ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ
  • LITHUANIAN STEPS IN IMPLEMENTING ZERO VISION
  • The practice of the performance based contracts on national roads in Sweden
  • Doświadczenia amerykańskie w proaktywnym zarządzaniu drogami
  • Normatyw projektowania a BRD
  • SPOSOBY ZARZĄDZANIA DROGAMI W POLSCE i W EUROPIE
  • Comarch ERGO 3D zaawansowanym narzędziem wspomagającym zarządzanie drogami
  • GDDKiA Oddział w Gdańsku - prezentacja
  • Badania hałasu generowanego przez nawierzchnie betonowe
  • Nowy poligon demonstracyjny, badawczy i kalibracyjny Federalnego Instytutu Badawczego Drogownictwa (duraBASt)
  • Die FGSV und der Welt-Straßenverband PIARC – Geschichte und Gegenwart
  • Vorteile von hochmodifiziertem Bitumen PmB HiM- Bindemittel für spezielle Anforderungen
  • Polepszenia dla ochrony środowiska i ochrony pracy przez technologię bitumiczną
  • Grinding/Grooving - Motivation für die Anwendung in Deutschland
  • Anforderungen, Erfahrungen und Ausführung beim Griffigkeits- und Ebenheitsgrinding
  • UTRZYMANIE CHARAKTERYSTYK POWIERZCHNIOWYCH NAWIERZCHNI Z BETONU CEMENTOWEGO Z WYKORZYSTANIEM METOD TEKSTUROWANIA POWIERZCHNI
  • Stabilizacja gruntów spoistych w technologii Infracrete - przegląd wybranych realizacji wykonanych w ramach ZDW Katowice
  • Wykorzystanie warstw kruszyw stabilizowanych georusztem heksagonalnym w procesie optymalizacji nawierzchni
  • Proaktywne zarządzanie majątkiem drogowym
  • 3M™ Connected Roads: Inteligentna infrastruktura
  • Cele działalności Komitetu Technicznego Road Asset Management Polskiego Kongresu Drogowego
  • ComarchERGO 3D zaawansowanym narzędziem wspomagającym zarządzanie drogami
  • Aktuelle Themen der Bayerischen Straßenbauverwaltung
  • Słupy kompozytowe - nowy wymiar jakości i bezpieczeństwa infrastruktury drogowej
  • Badania zderzeniowe infrastruktury drogowej – Porównywalność wyników badań
  • Verkehrsmonitoring und Verkehrssicherheitsscreening in Baden-Württemberg
  • INFRASTRUKTURA DROGOWA PRZYJAZNA MOTOCYKLISTOM – WSTĘPNA ANALIZA ZAGROŻEŃ I POTRZEB ZMIAN W PRZEPISACH PROJEKTOWANIA
  • Neue Entwicklungen zur Beschreibung der Griffigkeit
  • Verbesserung von Infrastruktur im Hinblick auf Motorradsicherheit
  • Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S17 - odcinek: dojazd do przeprawy mostowej na rz. Wiśle w m. Puławy
  • Dlaczego łącznik, a nie odcinek drogi ekspresowej? Krótka historia inwestycji na obwodnicy Puław
  • WSPÓŁDZIAŁANIE ZARZĄDCY DRÓG KRAJOWYCH ZE SŁUŻBAMI RATOWNICZYMI
  • Efekty wojewódzkiego programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego po 3 latach funkcjonowania
  • Inwestycje w ramach PBDK 2014-2023, ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy budowy drogi S12
  • Betonowe drogi w Polsce
  • INWESTYCJE NA DROGACH WOJEWÓDZKICH ROZBUDOWA DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 801
  • Badania hałasu dla wybranych dylatacji mostowych
  • Wpływ wahań ruchu drogowego na drogach o charakterze rekreacyjnym na poziom hałasu
  • ANALIZA MOŻLIWOŚCI ZASTOSOWANIA NOWEGO RODZAJU WĘZŁA DROGOWEGO NA PRZYKŁADZIE SKRZYŻOWANIA AL. TYSIĄCLECIA, AL. WITOSA ORAZ UL. ŁĘCZYŃSKIEJ I UL. HUTNICZEJ W LUBLINIE
  • OPTYMALIZACJA KONSTRUKCJI NAWIERZCHNI DZIĘKI STABILIZACJI PODBUDOWY GEORUSZTEM TRÓJOSIOWYM
  • DOJAZDY DO OBWODNICY I PRZEWIDYWANE ZMIANY POTOKÓW RUCHU NA ULICACH PUŁAW PO ODDANIU DO UŻYTKU ŁĄCZNIKA S12
  • Jakość krajowych łamanych kruszyw mineralnych z uwzględnieniem oceny ich reaktywności alkalicznej w betonie
  • Trwałe nawierzchnie betonowe - Astra Technologie Betonu jako gwarant sukcesu
  • Beton wałowany jako efektywne rozwiązanie dla dróg samorządowych
  • Wzmacnianie podłoża gruntowego i podbudowy dróg betonowych przy pomocy iniekcji geopolimerowych
  • Nawierzchnie z kompozytów cementowych modyfikowanych emulsją bitumiczną
  • Trwałe nawierzchnie z betonu RCC
  • Realizacja odcinka próbnego nawierzchni betonowej na obwodnicy Suwałk
  • Zjawisko potencjalnej reaktywności alkalicznej żwirów czwartorzędowych pochodzących ze złóż odmiennych genetycznie z terenu Polski
  • Chcesz mieć sukces, dbaj o detal - Wymagania utrzymaniowe dla dróg betonowych
  • Drogi ekspresowe Podlasia
  • 25 lat doświadczeń w budowie nawierzchni betonowych w Polsce
  • Inwestycje na drogach krajowych w ramach PBDK 2014-2023 (2025) ze szczególnym uwzględnieniem budowy drogi Via Carpatia
  • WYBRANE METODY BADANIA REAKTYWNOŚCI ALKALICZNEJ KRUSZYW ORAZ ICH PRZYDATNOŚĆ W SYSTEMIE KLASYFIKACJI I OCENY ZGODNOŚCI KRUSZYWA DO BETONU
  • Przydatność kruszyw ze złóż polodowcowych do nawierzchni drogowych z uwzględnieniem ich reaktywności
  • Suwałki bramą na północ Europy
  • Czynniki wpływające na hałaśliwość nawierzchni betonowych
  • WPROWADZENIE DO PROJEKTU ASR-RID: REAKTYWNOŚĆ ALKALICZNA KRAJOWYCH KRUSZYW
  • Polskie Kongresy Drogowe w latach 1928 - 1938
  • Udział polskich drogowców w kongresach PIARC po 1945r.
  • MAKRUM – 150 lat tradycji: od remontu maszyn rolniczych do Granulatora Destruktu Asfaltowego GDA
  • Stosowanie zwiększonych ilości granulatu asfaltowego dozowanego na zimno do mieszanek mineralno-asfaltowych z wykorzystaniem technologii WMA
  • Recykling głęboki na zimno w remontach dróg wojewódzkich
  • Doświadczenia z wdrażania technologii recyklingu głębokiego na zimno z asfaltem spienionym w regionie świętokrzyskim
  • Doświadczenia z zastosowania destruktu asfaltowego na drogach klasy A i S
  • Projektowanie mieszanek mineralno-asfaltowych z destruktem do zastosowania na odcinkach testowych
  • Recykling na gorąco: właściwości granulatów i mieszanek mineralno-asfaltowych
  • Gospodarka destruktem asfaltowym w Oddziale GDDKiA w Łodzi
  • Sposoby wykorzystania recyklingu: nowe Wytyczne GDDKiA
  • Możliwości zastosowania granulatu asfaltowego w oparciu o polskie i niemieckie przepisy i doświadczenia
  • Podkarpacie i szlaki komunikacyjne: peryferia czy ważne skrzyżowanie w Europie
  • Kryteria doboru i oceny efektywności projektów drogowych w skali międzynarodowej, krajowej i regionalnej
  • Sieć dróg krajowych na Podkarpaciu po zakończeniu realizacji Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025)
  • Transgraniczne projekty drogowe województwa podkarpackiego
  • ROAD POLICY OF UKRAINE - Lviv region - ENG
  • Projekty drogowe i infrastruktura przejść granicznych w Programie Współpracy Transgranicznej POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA
  • Założenia projektu preselekcji pojazdów ciężkich na granicy w celu usprawnienia ruchu na autostradzie A4
  • Dobór drzew w otoczeniu pasa drogowego
  • 3M Connected Roads oznakowanie dróg w perspektywie podróży pojazdami autonomicznymi
  • Zalety stosowania mas termoplastycznych do oznakowania poziomego dróg
  • Utrzymaj Standard model gdański Ewaluacja 1.roku wdrożenia
  • Innowacyjne nawierzchnie betonowe o wydłużonym czasie eksploatacji – efekt zastosowania włókien organicznych EvoCEL
  • S22 utrzymaj standard
  • Utrzymanie dróg wojewódzkich w aspekcie Strategii Rozwoju ZDW w Olsztynie
  • STRASSMAYR - wydajne i nowoczesne metody naprawy dróg
  • PROBLEMY ZARZĄDCÓW DRÓG POWIATOWYCH
  • SMART GeoEwidMaster: moduł aplikacji mobilnej i zajęcia pasa drogowego
  • Nawierzchnie betonowe - uzasadnione ekonomicznie rozwiązanie na drogach
  • Naprawy spękań i inne aspekty utrzymania dróg betonowych i asfaltowych
  • BUDOWA DROGI W TRUDNYCH WARUNKACH GEOLOGICZNYCH: REALIZACJA GŁĘBOKIEJ WYMIANY GRUNTU W OKOLICACH OSTRÓDY
  • DOKUMENTACJA PROJEKTOWA OBIEKTÓW MOSTOWYCH: ODCINEK MIŁOMŁYN - OSTRÓDA, PODODCINEK B DROGI S7 ORAZ PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY WRAZ Z TECHNOLOGIĄ BUDOWY MOSTU MS-3 NA DK16
  • Uwarunkowania realizacyjne i rozwiązania technologiczne na budowie S7 Miłomłyn – Olsztynek i obwodnicy Ostródy w ciągu dk 16
  • Przygotowanie inwestycji do realizacji w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023
  • Rozwój sieci dróg krajowych na Warmii i Mazurach
  • Ochrona bioróżnorodności w inwestycjach drogowych
  • Redukcja grubości i wydłużenie okresu eksploatacji nawierzchni dzięki stabilizacji podbudowy georusztem trójosiowym
  • Zieleń w oczyszczaniu powietrza w otoczeniu dróg i autostrad: Stan i perspektywy
  • Wkład UWM w innowacyjne rozwiązania w budownictwie drogowym
  • Kluczowe wskaźniki wydajności (Key Performance Indicators) w zarządzaniu drogami
  • Strategiczne kierunki badań europejskich instytutów drogowych w latach 2017-2020
  • Ewolucja zarządzania drogami krajowymi - od systemu tradycyjnego do utrzymania wskaźnikowego
  • Optymalizacja szorstkości i właściwości akustycznych nawierzchni drogowych w teorii i praktyce
  • KRUSZYWA i nie tylko…
  • O punktowej i ciągłej metodzie pomiaru poślizgowości nawierzchni drogowych
  • Właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni drogowych w Polsce - dlaczego mamy problemy z ich oceną?
  • Badania współczynnika tarcia nawierzchni drogowych w Polsce: sprzęt, procedury i wymagania
  • Aktualne problemy: ODBIORY, GWARANCJA, POZACENOWE KRYTERIA
  • Właściwości przeciwpoślizgowe w dokumentach przetargowych GDDKiA
  • Właściwości przeciwpoślizgowe w przepisach i co dalej?
  • Formuły realizacji kontraktów infrastrukturalnych
  • Ewolucja zarządzania drogami krajowymi - od systemu tradycyjnego do utrzymania wskaźnikowego
  • Utrzymaj Standard MODEL GDAŃSKI
  • Strategia zarządzania majątkiem jako podstawa skutecznego i efektywnego świadczenia usług publicznych w transporcie i mobilności
  • Analiza czynników wpływających na ryzyko zagrożeń wypadkami na sieci drogowej w wybranych regionach USA, EU i Polski
  • Wydłużenie okresu trwałości nawierzchni dzięki utrzymaniu dobrej równości
  • Wpływ stosowanych środków i urządzeń BRD na koszty utrzymania dróg
  • Dostosowanie i wdrożenie systemu PMS z perspektywy zarządcy
  • Inwestycje GDDKiA O/Gdańsk
  • Doświadczenia z zarządzania drogami w krajach anglosaskich
  • ASSET MANAGEMENT– DEJA VU?
  • Redukcja grubości i wydłużenie okresu eksploatacji nawierzchni dzięki stabilizacji podbudowy georusztem trójosiowym
  • Odporność na zmęczenie mieszanek mineralno-asfaltowych z ORBITON HiMA