Trwałość i estetyka miejskich ulic

Jedną z imprez towarzyszących tegorocznym targom “Autostrada Polska” w Kielcach było seminarium poświęcone trwałym nawierzchniom ulic i przestrzeni publicznej w miastach, zorganizowane przez Polski Kongres Drogowy, przy współpracy Stowarzyszenia Producentów Brukowej Kostki Drogowej._x005F_x000D_

To kolejna inicjatywa PKD, która ukazuje nasze zaangażowanie w wychodzenie naprzeciw potrzebom samorządowych zarządców dróg, tym razem działającym w miastach – powiedział otwierając seminarium prezes Zarządu stowarzyszenia Zbigniew Kotlarek. Jest to jeden z efektów Samorządowego Forum Drogowego, które w lutym obradowało w Krakowie. We wrześniu planowane jest Forum Dróg Miejskich, które skoncentruje się na specyficznych problemach dróg w miastach, które są drogami wszystkich kategorii: od krajowych po gminne._x005F_x000D_

Tematem seminarium były technologiczne, ekonomiczne i estetyczne aspekty kształtowania nawierzchni miejskich ulic, chodników, placów. Efekt, który oglądają użytkownicy tych przestrzeni jest wypadkową interesów zarządców dróg, którym zależy na tanich rozwiązaniach, łatwych do utrzymania, remontów i napraw, wizji architektów i projektantów oraz oferty rynkowej. Mówili o tych uwarunkowaniach nasi prelegenci: dr inż. Jerzy Duda z Komisji Drogownictwa Miejskiego, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie Grażyna Lendzion, prof. Zbigniew Giergiczny z Politechniki Śląskiej oraz architekt Patrycja Janus z Oddziału Warszawskiego SARP._x005F_x000D_

Podczas seminarium wręczono nagrody II edycji konkursu Znak Jakości Stowarzyszenia Producentów Brukowej Kostki Drogowej. Kapituła konkursu, w skład której wchodzili: prof. dr hab. inż. Jan Małolepszy – Kierownik Katedry Technologii Materiałów Budowlanych AGH w Krakowie, Rafał Mroczkowski – przewodniczący Sekcji Architektury Krajobrazu, Oddziału Warszawskiego SARP i Robert Składowski – Prezes Zarządu Mazowieckiego Zrzeszenia Handlu Przemysłu i Usług, przyznała statuetki “Trwała Kostka” pięciu firmom: Agrobud z Koszalina, Bruk z Czyżowic, CEG-TOR z Torunia, KEFAL Kempisty z Ostrowi Mazowieckiej i Tombet z Huty Szklanej koło Krzyża Wielkopolskiego._x005F_x000D_

Chodniki ZDM – G.Lendzion

Zalety betonu jako materiału budowlanego w drogownictwie – Z.Giergiczny

Współczesna estetyka nawierzchni ciągów komunikacyjnych – p.Janus, R.Mroczkowski

II edycja Znaku Jakości SPBKD

Loading...