![Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_a61c9001347c0ec432af0304c1265555.jpg)
![Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_446cf94ba6539d537dcf7942824fa1d8.jpg)
![Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_4c34130bd35f432c8a4dcc1cbcaeb9d0.jpg)
![Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_98b057ccf6c13b9396cbcd44e225c6a7.jpg)
![Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_5a8c8ed26d6dbc26f21fde5dc990a1ab.jpg)
Po raz dwudziesty w Kielcach odbywają się Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego “Autostrada-Polska”. Rozpoczęta 14 maja wystawa gromadzi przeszło 400 wystawców z 21 krajów. O jej szczególnym charakterze nie decyduje jednak jubileusz, lecz fakt, że odbywa się po raz pierwszy w przebudowanej przestrzeni centrum targowo-kongresowego.
Dzięki inwestycjom w nowe hale targowe, nowoczesne centrum kongresowe i pomieszczenia recepcyjne, a także – o czym trzeba wspomnieć na imprezie drogowej – w układ komunikacyjny w okolicy – to tradycyjne święto branży zyskało doskonałą oprawę – powiedział witając gości prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń. Jego słowa potwierdzali zaproszeni goście. To, że Polska się zmienia, najlepiej widać tu, w Kielcach – powiedział wicemarszałek Sejmu Cezary Grabarczyk. Przez kilka lat wspólnie dokonywaliśmy zmian, które cieszą użytkowników dróg, zwiększają bezpieczeństwo. Może najważniejsze jest to, że pozbawiły nas kompleksów: nasze drogi zaliczają się teraz do najnowocześniejszych w Europie. Jako przedstawiciel władzy ustawodawczej, wicemarszałek wręczył organizatorowi targów stosowny upominek – reprint oryginału Konstytucji 3 maja z 1791 roku.
Jednakże wszyscy obecni na kieleckich targach wiedzą, że w budownictwie drogowym były nie tylko sukcesy. Nawiązała do tego w swym wystąpieniu Ewa Tomala-Borucka, która w lutym br. zastąpiła na stanowisku szefa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lecha Witeckiego. Staramy się słuchać głosów płynących ze środowiska, ale liczymy na to, że i nasze argumenty będą wysłuchane – powiedziała – a wnioski z przeszłości wyciągną wszystkie strony. Przypomniała, że od wejścia Polski do UE na drogi krajowe wydano 144 miliardy złotych, dzięki czemu powstało 3400 km nowoczesnych, bezpiecznych dróg. W obecnej perspektywie budżetowej GDDKiA liczy na wydanie 67,5 mld zł, za co wybuduje 1800 km nowych dróg. Po zrealizowaniu tego planu w roku 2020 będzie w Polsce ok. 2 tys. km autostrad i 5,3 tys. km dróg ekspresowych. Jeżeli dla osiągnięcia tego celu konieczne jest usprawnienie procesów inwestycyjnych, to je usprawnimy razem z branżą – zapowiedziała.
W pierwszym dniu targów (a oprócz “Autostrady-Polska” równocześnie rozpoczęły się Targi Maszyn Budowlanych i Pojazdów Specjalistycznych MASZBUD, Targi Infrastruktury TRAFFIC-EXPO-TIL i Targi Transportu Drogowego ROTRA) wręczono również nagrody i wyróżnienia za najlepsze pokazane produkty. Wśród wyróżnionych znalazły się firmy – członkowie Polskiego Kongresu Drogowego: Orlen Asfalt za asfalty wysokomodyfikowane ORBITON HiMA, APM Konior Piwowarczyk Konior za inteligentny system sterowania i zarządzania oświetleniem ulicznym oraz MSR TRAFFIC za sterownik sygnalizacji świetlnej MSR-2002 zintegrowany ze stacją pomiaru ruchu.