Udany debiut OSTROAD
Wystawę otworzyli (od prawej): prezes PKD Zbigniew Kotlarek, zastępca dyrektora GDDKiA Iwona Stępień-Kotlarek oraz członek Zarządu woj. warmińsko-mazurskiego Marcin Kuchciński. Fot. PKDWystawę otworzyli (od prawej): prezes PKD Zbigniew Kotlarek, zastępca dyrektora GDDKiA Iwona Stępień-Kotlarek oraz członek Zarządu woj. warmińsko-mazurskiego Marcin Kuchciński. Fot. PKD

25 wystawców w ciągu dwóch dni zaprezentowało się podczas pierwszej edycji wystawy techniki drogowej OSTROAD, która towarzyszyła IV Warmińsko-Mazurskiemu Forum Drogowemu w Ostródzie.

Wystawa zorganizowana została w dniach 2-3 października w Centrum kongresowo-wystawienniczym Expo Mazury, które posiada doskonałe możliwości do organizacji takich imprez. W tej części Polski nie było do tej pory imprezy o takim charakterze -powiedział otwierając wystawę prezes Polskiego Kongresu Drogowego Zbigniew Kotlarek. Stanowi ona wyraz naturalnej ewolucji koncepcji Warmińsko-Mazurskiego Forum Drogowego, które z roku na rok przyciąga więcej firm zainteresowanych promowaniem swojej oferty. Dla nich formuła stoiska obok sali konferencyjnej jest już niewystarczająca.

Na powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych hali nr 3 bez trudu zmieściły się nawet duże pojazdy, jak mobilny ugięciomerz w naczepie tira, zaprezentowany przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów, maszyny i pojazdy służące do diagnostyki stanu dróg, będące na wyposażeniu GDDKiA czy remonter do szybkich napraw nawierzchni firmy Strassmayr.

Pojazdy pokazała również firma 3M. Był to van demonstracyjny, z symulatorami różnych warunków jazdy, w zależności m.in. od oznakowania drogi. Największym jednak zainteresowaniem cieszył się elektryczna limuzyna marki Tesla, pioniera pojazdów autonomicznych.

Członek Zarządu woj. warmińsko-mazurskiego Marcin Kuchciński podkreślił, że wystawa pokazuje spory potencjał tej branży w regionie. Reprezentowały go tak renomowane firmy jak Giera Znaki Drogowe, Agapit, Arkas Projekt, Dromos, Ozamet, PHP Nike Ostróda, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe w Piszu i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Lidzbarku Warmińskim. Związany z regionem jest także Zakład Produkcji Kruszyw Szumowo, posiadający na terenie województwa zakłady produkcyjne, dostarczające kruszywa na inwestycje drogowe na drogach krajowych i wojewódzkich.

Nie zabrakło także największych firm – generalnych_x005F_x000D_
wykonawców. Na stoisku Budimeksu, który realizuje kontrakty w formule_x005F_x000D_
“projektuj i buduj” można było zapoznać się z zaletami technologii BIM i przykładami_x005F_x000D_
jej zastosowania na kontraktach, m.in. na budowie drogi S7 i obwodnicy Ostródy._x005F_x000D_
Na stoisku firmy Strabag największym zainteresowaniem cieszyła się próbka_x005F_x000D_
materiału, z którego wykonana jest słynna już świecąca ścieżka rowerowa w_x005F_x000D_
pobliżu Lidzbarka Warmińskiego. Ważne realizacje na drogach krajowych_x005F_x000D_
zaprezentowało PBDiM Kobylarnia. Firma ta wchodzi w skład Grupy Mirbud, która_x005F_x000D_
jest także właścicielem Expo Mazury.

Pomysłowo zaaranżowane stoisko miał także Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. Nawiązywało ono wystrojem do urządzanych przez ZDW leśnych parkingów przy drogach wojewódzkich Warmii i Mazur i do wiodącego tematu IV Forum, jakim była zieleń i utrzymanie dróg.

Polski Kongres Drogowy przygotował natomiast wystawę, która na kilkudziesięciu planszach pokazała historię i obecną aktywność stowarzyszenia oraz zilustrowała przemiany w polskim drogownictwie w ostatnich latach. Szczególnie wiele uwagi poświęcono wieloletniej obecności PKD na terenie regionu warmińsko-mazurskiego.

Wystawę odwiedzili, poza uczestnikami konferencji, również samorządowcy z regionu, a także mieszkańcy Ostródy.

Loading...