![Nowa siedziba Transprojektu Gdańskiego. Fot. Arek Markowicz](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_b0d105cae35478b00c09623d58ae0e6a.jpg)
![](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_6072e88fc00d860f7f83e64789e4ba21.jpg)
![](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_7080023ca07533b895823c31227277f9.jpg)
![](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_fabf0b945067142a1ae33b482e95515a.jpg)
![](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_f90c1129eebffd41dc700974d85f3736.jpg)
![](https://kongresdrogowy.pl/wp-content/uploads/2022/01/thumb_777b2e4a3788aa9f6496ebfdda7ab92a.jpg)
Szewc bez butów chodzi? Nie w przypadku Transprojektu Gdańskiego. Sami zaprojektowali swoją nową siedzibę i zdobyli za to nagrodę Budowa Roku 2017.
W ubiegłym roku Transprojekt Gdański przeprowadził się do nowej siedziby przy ul. Zabytkowej w Gdańsku. Biuro zostało zaprojektowane przez pracowników na co dzień pracujących w tej firmie, co więcej projekt budynku został wykonany w całości, łącznie z sieciami zewnętrznymi i zagospodarowaniem, z wykorzystaniem technologii BIM. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. od niemal 70 lat jest znany z projektów drogowych i inżynieryjnych, był wielokrotnie nagradzany w prestiżowym konkursie “Budowa Roku” organizowanym przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, jednak po raz pierwszy otrzymał nagrodę za realizację projektu kubaturowego.
W tegorocznym konkursie laury zdobyły także inne firmy projektowe, należące do Polskiego Kongresu Drogowego. Nagrodę I stopnia w kategorii Obiekty komunikacji drogowej i kolejowe zdobyła inwestycja pod nazwą “Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław na odcinku Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Widawa Wrocław wraz z węzłem”. Odcinki były zaprojektowane przez: Transprojekt Warszawa i Lafrenz, a wybudowane przez: konsorcjum Budimeksu i Strabag Infrastruktura Południe, Dragados i Astaldi. Nagroda II stopnia w tej samej kategorii przypadła obwodnicy miejscowości Czarnowąsy w ciągu drogi wojewódzkiej 454 w woj. opolskim. Projekt wykonała firma SWECO Engineering (dawniej Transprojekt Kraków), a generalnym wykonawcą był DROG-BUD.