Termin: 25.01.2017 -27.01.2017

Miejsce: Zakopane, Zespół Pensjonatów Antałówka

Perspektywy poprawy dojazdu i wyjazdu z Zakopanego były wiodącym tematem zakończonego 27 stycznia III Małopolskiego Forum Drogowego/Forum Polski Południowej. Tematem zarówno prezentacji w pierwszym dniu konferencji, jak i rozmów kuluarowych uczestników, którym dojazd do Zakopanego w szczycie pięknej tegorocznej zimy zajął bardzo wiele czasu.

Organizowana tradycyjnie w Zakopanem konferencja Polskiego Kongresu Drogowego i Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie w tym roku otrzymała dodatkowy człon nazwy - Forum Polski Południowej. Do grona współorganizatorów dołączył Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. Stało się tak ze względu na podobieństwa w geograficznym ukształtowaniu obu regionów i związane z tym problemy drogowców: jak skutki osuwisk czy utrzymanie w sezonie zimowym. Regiony mają także wspólną granicę ze Słowacją i realizują z partnerami z tego kraju wspólne projekty drogowe w ramach programu współpracy transgranicznej Interreg.

Według danych z Generalnego Badania ruchu w 2015 roku, Małopolska jest drugim regionem w kraju (po śląskim) z największym ruchem samochodów (średnio na dobę 14580 pojazdów, przy średniej dla Polski 11178). Dla tak zwanej "zakopianki" czyli drogi krajowej 7 z Krakowa do Rabki (na odcinku z Myślenic do Lubnia jako droga ekspresowa) i drogi krajowej nr 47 z Rabki do Zakopanego ruch jest jeszcze większy (40806 na pierwszym odcinku z Krakowa do Głogoczowa i 17912 na ostatnim z Poronina do Zakopanego).

Trwają obecnie inwestycje, które mają usprawnić ruch, głównie na środkowym odcinku "zakopianki" - poinformował dyrektor Oddziału GDDKiA w Krakowie Tomasz Pałasiński. Droga ekspresowa S7 jest budowana między Lubniem a Rabką Zdrój. Inwestycje podzielono na 3 odcinki: Lubień - Naprawa (długość 7,590 km, koszt inwestycji 624 mln zł), Naprawa - Skomielna Biała (długość 3050 m, z czego 2058 m w tunelu, koszt inwestycji 967 mln zł) i Skomielna Biała - Rabka Zdrój (długość 6070 m, koszt 615 mln zł). Odcinki I i III mają być oddane do użytku w roku 2019, a środkowy z tunelem - dwa lata później. Z tych wybudowanych wcześniej kierowcy będą mogli jednak korzystać bez czekania na gotowy tunel dzięki włączeniom do istniejącej drogi.

 

 Partnerzy Wspierający:

 

        

Newsletter

Copyright © 2015 Polski Kongres Drogowy Projekt graficzny i wykonanie: Synermedia