Nieprzerwany dialog drogowców i ekologów

Konflikt wartości i celów między potrzebami modernizacji sieci drogowej, służącej bezpieczeństwu i jakości życia ludzi a bezpieczeństwem i zachowaniem w dobrym stanie przyrody, w tym zwierząt, może być rozwiązany tylko poprzez wytrwałe poszukiwanie kompromisów – stwierdzili uczestnicy konferencji szkoleniowej, która odbyła się 17 grudnia w Poznaniu.

Konferencja “Koszty i korzyści rozwiązań środowiskowych w fazie przygotowania inwestycji infrastrukturalnych” była kolejną okazją do takiego dialogu różnych środowisk. Organizatorami konferencji byli: Region Wielkopolski Polskiego Kongresu Drogowego i firma Fojud Development, a patronatem objęli ją: Prezydent Miasta Poznania i Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele administracji drogowej, firm projektowych i wykonawczych, a także reprezentanci środowisk ekologicznych.

Wprowadzeniem do ożywionej dyskusji były wystąpienia znanych ekspertów od kwestii ocen oddziaływania na środowisko: Tomasza Podgajniaka z firmy CDM i Zdzisława Miądowicza z firmy Comprojekt ZM. Punkt widzenia organizacji ekologicznych zaprezentował Robert Mysłajek ze Stowarzyszenia dla Natury “Wilk”, znanego z licznych interwencji na rzecz tworzenia przejść dla zwierząt na przechodzącej przez Wielkopolskę autostradzie A-2. I właśnie kwestia przejść dla zwierząt – ich liczby i rozmiarów, kosztów budowy oraz późniejszego utrzymania wzbudziła najwięcej emocji podczas ożywionej dyskusji.

Uczestnicy konferencji sformułowali cały szereg wniosków i postulatów, dotyczących prawa regulującego kwestie ekologiczne w zakresie inwestycji infrastrukturalnych oraz procedur administracyjnych. Postulaty te – zapewnił wiceprezes Zarządu stowarzyszenia Polski Kongres Drogowy Artur Fojud – będą przedstawiane przez PKD administracji rządowej oraz w parlamencie w trakcie kolejnych działań, podejmowanych systematycznie w interesie wspierania sprawnej budowy nowoczesnej sieci drogowej w Polsce. Stowarzyszenie będzie także nadal organizować płaszczyznę wymiany opinii między różnymi środowiskami zainteresowanymi wyzwaniami modernizacji kraju.

Zobacz więcej

Loading...